piatok 8. februára 2013

čo by som povedal že treba vidieť

zoznam filmov ktoré by som odporučil by bol určite veľmi dlhý. tak vám chcem povedať o filmoch ktoré som videl v poslednom čase.


TANEC MEDZI ČREPINAMI
film vytvorený na námet mareka ťapáka a z pôvodného tanečného vystúpenia s rovnomenným názvom. pre niektorých tanečné predstavenie, pre niekoho večerný film. 
     ak sa na slovensku natočilo niečo kvalitné tak je to práve toto dielo. kamera a najmä strih dosiahli tak vysoko kvalitatívnu pozíciu že len tak hocičo ju nezosadí z vrcholu môjho osobného rebríčka. taktiež pre mňa osobne veľmi zvýšilo hodnotu filmu neodškriepiteľná dejová surrealickosť a istá absurdita scén. fascinujúce je prelínanie, častokrát jednej, scény v rôznych prostrediach a tiež odohrávanie sa filmového deja v rôznych časoch (minulosť/prítomnosť)
     keď forma dosiahla výšinu oblakov, obsah za ňou nezaostáva. dejová línia by sa dala nazvať "celoživotným hľadaním", hľadanie odpovedí hlavnej postavy na existenčné otázky. autor nás vedie rôznymi životnými oblasťami a situáciami. Dnes už nehľadám celý svet, iba svoje miesto - je skonštatované. 
     Myšlienkovo hlboké dielo, s dialógmi vo forme poézie, autentickou hudbou, a takmer dokonalým spracovaním.
Ja nie som dokonalý, ale na ceste za dokonalosťou ma nikto nezastaví.
(csfd)




RAŇAJKY U TIFFANYHO
konečne sa mi to podarilo zhliadnuť, veľmi starý film (1961), občas nazývaný aj legendárny. trhák to bol minimálne v časoch keď bol natočený (obsadenie hviezdy audrey hepburn; vykreslenie života vo veľkomeste, new york-u). avšak môžem v pokoji skonštatovať že označenie legendárny mu určite náleží. 
     aj keď technika výroby filmov sa, od čias kedy bol natočený, značne posunula dopredu, tento film dokáže veľmi zaujať svojou dejovou líniou, a ako šľahačku na torte by sme mohli označiť niektoré, doslova až, brilantné scény.
    ostáva mi skonštatovať, že vďaka tomuto filmu jeden z večerov môže byť veľmi príjemne strávený.
(csfd)






SOUL KITCHEN
...ist ein Heimatfilm der neuen Art. dosť bolo amerických komédií! na rade je nemcko. krásny príbeh, veľa (aj gastronomickej) vášne, vplyvy avantgardy ktorou oplýval berlín, o sprievodnej hudbe ani nehovoriac. na toto iba povedať: originálne dielo! :)
   (+veľmi oceňujem krásne grafiky okolo, aj vo filme)
(csfd)



STRATENÉ DETI
ukazuje veľmi dôveryhodne realitu. aj negatívnu stránku. niektorým dobre známu, niektorý sa len čudujú či to je realita.
   veľmi pekne natočil oceňovaný chalan, doštudoval všmu, teodor kuhn. druhá časť tejto tématiky sa volá Deti znovu nájdené. určite odporúčam aj to, aj viac, tu: [link] / [link]
(csfd)


1 komentár: